Doorgaan naar hoofdcontent

Ontbijt | Breakfast



Eerste maandag ochtend van januari 2016!

Het nieuwe jaar goed en gezond beginnen! Het is maandag ochtend 9.00 uur en ik begin mijn dag met een gezond ontbijt. 



Mijn belangrijkste reden om goed te ontbijten is omdat ik daar veel energie van krijg en het een gezonde start van mijn dag is. Natuurlijk wil ik ook afvallen, mijn doel is 5 kg. 

Door dus voedzaam te ontbijten zet ik mijn darmen aan het werk, ook krijg ik meteen genoeg voedingsstoffen binnen. Om mijn doel te behalen eet ik met regelmaat en met veel vezels, mineralen en vitamines. Vooral langzame koolhydraten zijn belangrijk, deze zitten in speltbrood, havermout, quinoa en chiazaad. 

Komende tijd zal ik verschillende gerechten plaatsen voor inspiratie.

Deze kom gevuld met o.a. havermout, vers fruit en granola. Het recept is van Shaarsweets en door mijn gefotografeerd. Voor nog meer inspiratie en recepten kan je kijken op de website van Shaar.

Toch trek tussendoor? Ik heb hier een paar gezonde snacks:
• Noten & rozijnen (walnoten, hazelnoten, amandelen)
• Appel
• Gekookt eitje
• Grapefruit
• Pure chocolade (60%)
• Avocado

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een kaastafel op kerstavond

Kerstavond is gekomen. Wat is er lekkerder dan naast de cadeautjes, die de kerstman net naar binnen heeft gebracht en heerlijke kaastafel klaar te hebben staan. 

Foodhallen Amsterdam-West

Afgelopen week met Blog schrijfster Shaar naar de Foodhallen geweest voor een interview en Fotoshoot. De oude tramremise van Amsterdam-West is omgetoverd tot 'indoor foodmarket'. Vroeger was dit het 'werkende hart' van de stad en opnieuw wordt er gewerkt maar ondertussen ook optimaal genoten van o.a. verschillende eettentjes, barren, bioscoop en een bibliotheek.

Dickensfestijn in Deventer

Vandaag was ik samen met mijn moeder naar Deventer, de stad was voor de 25ste keer omgetoverd tot de 19e eeuwse Engelse stad van Charles Dickens. De vrekkige Scrooge, hiernaast op de foto, brengt samen met o.a. Olivier Twist en nog 950 acteurs de stad tot leven